Infolinia telefon  607 615 717   Strefa Pro

WIREWORLD STELLAR - Optyczny kabel HDMI 2.1 48Gbps 8K (STH) - 1,0M

  • 1 659,00 zł
  • Negocjuj cenę
  • Płatność gotówką - pobranie, Płatność przelewem, eRaty Santander Consumer Banku online (nawet w 15 min.!), Credit Agricole Raty, eRaty Santander Consumer Bank, Leasing
  • Sprawdź raty
  • Oblicz_raty_duckblue

 

 

Stellar obsługuje szybkość transmisji danych do 48 Gb/s wymaganą dla nowej generacji sygnału wideo 8K/120 FPS. Najnowocześniejsze osiągi i ekstremalna niezawodność zostały osiągnięte dzięki najwyższej klasy laserom amerykańskiej firmy II-VI i układom cyfrowym niemieckiej firmy Silicon-Line. Włókna zoptymalizowane pod kątem lasera OM3, podwójnie grube ekranowanie i wzmocnienia z włókna kevlarowego zapewniają wysoką jakość dźwięku i obrazu, a także trwałość. Obsługuje WSZYSTKIE funkcje HDMI2.1, w tym HDR10 +, HDCP2.3, Ethernet, Enhanced ARC, Deep Colour. UL-CMP/FT6 - przystosowane do stosowania podtynkowych, zarówno w mieszkaniach, jak i w zastosowaniach komercyjnych.

 

 

 

Dane techniczne 

 

PRĘDKOŚĆ
48 Gbps 8K HDMI do 30 m

PRZEWODY SYGNAŁOWE
Ilość: 4

MATERIAŁ PRZEWODNIKÓW
Światłowód OM3 zoptymalizowany do pracy z laserem

KOMPONENTY AKTYWNE
System VIVIDTECH™ NR, lasery American II-VI, niemiecki chipset Silicon-Line

STYKI WTYCZEK
Pozłacane 24-karatowym złotem

KOD PRODUKTU
STH48

UWAGA: Posiada certyfikat plenum UL CMP/FT6

 

 

Sceptyczny, czy wymiana kabla HDMI na lepszy zrobi różnicę w Twoim systemie kina domowego?

 

Tak samo myślał Doug Blackburn, certyfikowany ekspert wideo ISF z magazynu Widescreen Review. Zazwyczaj nie publikujemy tutaj recenzji, ale ta zasługuje na uwagę, ponieważ temat jest często omawiany wśród audiofilów i miłośników wideo.

Kable HDMI 48 GHz Wireworld: Silver Sphere 48 i Stellar 48 Fiber Optic
Autor: Doug Blackburn / Widescreen Review Magazine 2023

 

Nie recenzuję zbyt często kabli HDMI, ponieważ nigdy nie zauważyłem, aby kabel HDMI w najmniejszym stopniu wpływał na jakość obrazu wideo - nie ma ani poprawy, ani pogorszenia, wszystkie są takie same. Kable HDMI, sprowadzając je do podstawowej funkcji, przesyłają LICZBY reprezentujące wartości pikseli. Oczywiście, dzieje się więcej: cyfrowe sygnały audio również są przesyłane przez kable HDMI; zasilanie jest teraz dostępne dla układów wzmacniających sygnał lub innych wzmacniaczy sygnału; audio może być teraz przesyłane „wstecz” przez kabel HDMI do odbiornika AV lub procesora. Aby kabel HDMI zmienił obraz, musiałby zmienić liczbę pikseli, aby zmienić piksel. A to się po prostu nie dzieje. Wartość piksela 534 nie może być „ulepszona” przez kabel… może być tylko 534 lub inną, błędną liczbą. Błędne liczby nie pojawiają się w prawidłowo działających kablach z prawidłowo działającymi układami nadajnika i odbiornika HDMI.

 

Kilka lat temu miałem do recenzji kilka kabli HDMI od dość znanego producenta kabli z wschodniego wybrzeża, który posiada sprzęt do ciągnienia drutu i izolacji używany do tworzenia ich kabli. Ta firma sprzedawała kable w niskich cenach, jak i ekstremalnie drogie kable. Jednak ich skupienie na recenzjach i ogłoszeniach produktów zawsze dotyczyło drogich kabli. Gdy przedstawiciel producenta zadzwonił, pytając o postępy recenzji, wyjaśniłem, że kable nie wpłynęły na jakość obrazu wideo, subiektywnie ani obiektywnie. Żaden inny kabel HDMI, którego używałem (prawdopodobnie setki) również nie poprawił jakości obrazu w sposób wykrywalny. W mniej niż 48 godzin przedstawiciel firmy był u moich drzwi, aby „odzyskać” kable HDMI od „oszusta”, który ośmielił się powiedzieć, że ich kabel HDMI za ponad 800 dolarów nie robi żadnej różnicy w jakości obrazu w porównaniu do zwykłego kabla HDMI za 35 dolarów.

 

Na scenę wchodzi David Salz, prezes i projektant kabli Wireworld Cable Technology. Ich najnowsze kable HDMI mają na opakowaniu informację, że poprawiają jakość obrazu. Moim naturalnym odruchem było odmówić recenzji, ale redaktor Gary zachęcił mnie, aby przynajmniej się z nimi zapoznać, a następnie zdecydować, co zrobić z recenzją. Kable dotarły, a ja miałem dwa i pół miesiąca problemów zdrowotnych, w tym pobyt w szpitalu. Kiedy w końcu wróciłem do kabli, nie byłem entuzjastycznie nastawiony do możliwości znalezienia kabla HDMI, który pozytywnie wpłynie na jakość obrazu. Moim pierwszym „testem” kabla HDMI 48Gbps było podłączenie jednego z kabli Wireworld, Silver Sphere™ 48. Kabel Silver Sphere 48 ma 20 przewodników z miedzi beztlenowej platerowanej srebrem (zgodnie z grafikami Wireworld). Niektóre z nich mogą być przewodami masy, które mogą lub nie muszą być połączone na obu końcach. Wireworld przypisuje również swojej nowej izolacji COMPOSILEX 3, używanej w kablach Silver Sphere 48, zasługi za poprawę wydajności ich kabli HDMI. Miałem inny kabel 48 GHz podłączony do HDMI 1 w 85-calowym telewizorze micro-LED o jasności 3000 nitów. Podłączyłem kabel Silver Sphere 48 do HDMI 2 w telewizorze, a następnie upewniłem się, że HDMI 1 i HDMI 2 mają w menu telewizora te same ustawienia, aby nie było różnic w obrazie spowodowanych różnymi ustawieniami. Pozwoliło mi to łatwo przełączać kable, zmieniając między HDMI 1 i HDMI 2.

 

Niespodzianka! Kabel Silver Sphere 48 poprawił jakość obrazu. To skłoniło mnie do zainstalowania kabli Stellar™ 48 Fiber-Optic, aby sprawdzić, czy te kable dają ten sam efekt, jaki zauważyłem przy kablu Silver Sphere 48. Kable Stellar 48 rzeczywiście zapewniały obrazy o tym samym wyglądzie, co kabel Silver Sphere 48.

 

Co oznacza „48” w nazwie tych kabli? Oznacza to, że kable obsługują przepustowość do 48 GHz. Zapewnia to pełne wsparcie dla wideo 8K przy dowolnej obsługiwanej częstotliwości odświeżania do 120 Hz. Nie ma jeszcze źródeł transmisji strumieniowej ani dysków z zawartością wideo 8K, poza nielicznymi filmami na YouTube lub innych platformach online. Istnieją pewne wyświetlacze 8K, które są sprzedawane, ale bez biblioteki treści wideo 8K, trudno wykorzystać wyższą rozdzielczość tych wyświetlaczy. Ale jeśli teraz kupujesz kable HDMI, sensowne jest kupowanie kabli 48 GHz do wszystkiego. Tak właśnie pomyślałem, gdy sprzedawca kabli wysyłkowych zaczął oferować kable 8K/48 GHz. Dałem kablom 48 GHz rok na rozwiązanie problemów i zdobyłem kilka różnych zestawów kabli 48 GHz, aby sprawdzić, co się stanie, gdy wymienię kable HDMI 18 GHz na najnowsze kable 48 GHz. Odkryłem, że przypadkowe kable 48 GHz nie zapewniają obrazu, mimo że część audio treści gra bez problemu. Wymagało to burzy wymiany innych kabli, aby znaleźć kabel, który nie współpracuje z jakimś urządzeniem w systemie. Użycie innego kabla 48 GHz rozwiązywało problem „braku wideo”. Kable HDMI Wireworld 48 działały idealnie z każdym urządzeniem. Przełączanie rozdzielczości, trybów, częstotliwości odświeżania i wejść odbywało się bezbłędnie z kablami HDMI Wireworld w systemie. Bardzo satysfakcjonujące było posiadanie kabli HDMI Wireworld 48, które działały z komponentami, które nie współpracowały z innymi przypadkowymi kablami HDMI, których używałem przez lata. Nawet najstarsze urządzenia, aż do wersji HDMI 1.4, działały niezawodnie z tymi kablami Wireworld 48 GHz.

 

Jest także kwestia jakości dźwięku przy użyciu kabli HDMI. Kable HDMI przenoszą cyfrowe audio oraz cyfrowe wideo. Dawniej kable HDMI zauważalnie wpływały na jakość dźwięku. Ale gdzieś w 2012 roku nastąpiły zmiany w sposobie przesyłania sygnału audio przez kable HDMI. Od tego czasu nie zauważyłem różnic w jakości dźwięku w zależności od używanego kabla HDMI przy oglądaniu filmów. Uważam, że wprowadzone zmiany wyeliminowały wysoki poziom jittera (zniekształceń czasowych) w cyfrowym sygnale audio. Przeprowadziłem krótkie oceny audio, porównując inne kable HDMI i nie zauważyłem różnic w dźwięku, które byłyby wystarczająco znaczące, aby kontynuować dalsze oceny przy użyciu filmów jako źródła. Kable nie produkowały wszystkich identycznych dźwięków przy filmach, ale były bardzo podobne. Nie było lepszego ani gorszego brzmienia kabli HDMI, wszystkie brzmiały równie dobrze, choć nie identycznie.

 

Od tego czasu nie zauważyłem żadnych różnic w jakości dźwięku w zależności od używanego kabla HDMI podczas oglądania filmów. Uważam, że zmiany w sposobie przesyłania sygnału audio przez połączenia HDMI wyeliminowały wysoki poziom jittera (zniekształcenia czasowe) w cyfrowym sygnale audio. Przeprowadziłem krótkie oceny dźwięku, porównując inne kable HDMI, i nie zauważyłem różnic w dźwięku na tyle istotnych, aby kontynuować dalsze oceny przy użyciu filmów jako materiału źródłowego. Kable nie brzmiały identycznie, ale były bardzo zbliżone. Nie było kabla HDMI, który brzmiałby lepiej lub gorzej; wszystkie brzmiały równie dobrze, choć nie identycznie.

 

Jednak filmy nie są najlepszym materiałem do oceny jakości dźwięku. Kiedy mózg musi przetwarzać zarówno obrazy wideo, jak i dźwięk z 6 do 13 głośników, wyłapanie subtelnych różnic w jakości dźwięku jest trudne lub wręcz niemożliwe. Słuchanie muzyki w ciemnym pokoju przy aktywnych tylko dwóch kanałach pozwala skupić się na jakości dźwięku, gdzie można usłyszeć różnice, które były pomijane przy złożoności obrazu i dźwięku wielokanałowego, odwracających uwagę od możliwości identyfikacji subtelnych różnic brzmieniowych. W przypadku plików muzycznych w wysokiej rozdzielczości różnice w kablach stają się bardziej oczywiste, zwłaszcza przy zamkniętych oczach i braku innych rozproszeń. Podczas tej oceny łatwiej było usłyszeć, że kabel Silver Sphere 48 produkował „czystszy” dźwięk niż inne kable. Nie były to różnice w tonacji, wygaszaniu, czasie trwania czy teksturze. Zmiany te przypominały raczej działanie dobrego kondycjonera mocy na jakość dźwięku. Nawet jeśli nie słyszysz świadomie poziomu szumów w swoim systemie, gdy poziom szumów jest „czystszy”, rezultatem jest większa czystość każdego instrumentu lub głosu. Właściwości nagrań mogą stać się bardziej „widoczne” w Twojej głowie. Niektóre nagrania, na przykład, doskonale odwzorowują fizyczną przestrzeń występów. Można określić, czy przestrzeń nagrywania jest duża czy mała i jak daleko w przód lub w tył znajdują się poszczególne instrumenty od „przodu” sceny występów. Niektóre nagrania mogą nawet umieszczać instrumenty poza lewym lub prawym głośnikiem. Gdy szum sygnału audio jest zredukowany, subtelne maskowanie „detali-detalów” staje się mniej słyszalne, co pozwala na lepsze wyeksponowanie pięknych subtelnych szczegółów w nagraniu. Nie chodzi o to, że te „detale-detalów” stają się głośniejsze, są po prostu „czystsze” – wyłaniają się z większej ciszy niż wcześniej. Ta dodatkowa cisza nie jest słyszalna sama w sobie. Musisz mieć muzyczne szczegóły i dobrą jakość nagrania, aby wyłapać te ulepszenia w przejrzystości. Gdy już masz nagranie i sprzęt, a konfiguracja zbliża się do ideału, próbujesz kabla takiego jak Silver Sphere 48 i słyszysz bardziej naturalne brzmienie strun fortepianu, gitar i skrzypiec. Nie chodzi o to, że dźwięk wcześniej był nienaturalny, ale dodatkowa przejrzystość sprawia, że dźwięk daje bardziej realistyczne wrażenie „jesteś tam”. Dźwięki, które mogłeś zauważyć, ale których nie potrafiłeś dokładnie określić, okazują się dźwiękiem przewracania kartek partytury, zbyt głośnym stuknięciem nogi, wdechem lub działaniem zaworów w trąbce czy saksofonie. Ten wzrost przejrzystości pozwala również usłyszeć dźwięk strun, korpusu i smyczka oddzielnie, jeśli chcesz „przybliżyć” dźwięk dobrze nagranych skrzypiec. Możesz również odbierać w pełni zintegrowany dźwięk składający się z tych trzech elementów, nie koncentrując się tak specyficznie na skrzypcach. Kabel Silver Sphere 48 wywołał te wszystkie efekty przy różnych nagraniach. Wysokiej rozdzielczości remaster albumu Tea for the TillermanCata Stevensa przyniósł nieco tej klarowności gitarze i głosowi Cata Stevensa. Barwa fortepianu, szczegóły i dynamika były imponująco odtworzone, przynosząc świeży dźwięk tej 50-letniej klasyce. W utworze „Welcome to New York” Taylor Swift, imponująco wyrazisty bas był bardziej zwartym i mniej zamazanym w porównaniu do innych kabli. Jej wokal nie zanikał podczas gęstych i energetycznych aranżacji, nawet gdy muzyka robiła się dość głośna. Klarowność i brak szumów w tle sprawiają, że wszystkie elementy aranżacji są słyszalne od cichych momentów do najgłośniejszych i najbardziej złożonych fragmentów. Inne kable użyte do porównań nie brzmiały oczywiście źle. Dopiero po odsłuchaniu tego samego utworu przez oba kable, z zamkniętymi oczami, na dwóch głośnikach, nie jest trudno usłyszeć różnicę. Chociaż żaden racjonalny człowiek nie nazwałby tej różnicy ogromną. Czy kiedykolwiek miałeś takie doświadczenie, że siedziałeś w pokoju ciesząc się ciszą, tylko po to, aby lodówka lub wentylator lub inny sprzęt, który wydaje bardzo mało hałasu, wyłączył się? Możliwe, że nie zauważyłeś tego, dopóki nie przestał działać. To jest właśnie rodzaj doświadczenia, jakie miałem z kablami Wireworld 48. Nie było wyraźnej potrzeby poprawy w przypadku innych kabli w systemie. Ale Silver Sphere 48, a w podobnym stopniu Stellar 48, pokazały, że choć wcześniejszy dźwięk był w porządku, mógł być lepszy.

 

Podsumowanie


Byłem bardzo zaskoczony, widząc kabel HDMI, który miał wpływ na jakość obrazu wideo, po tylu latach nieobserwowania różnic w obrazie spowodowanych zmianami kabli HDMI. Różnica była bardzo mała, ale widoczna, poprawiając precyzję obrazu. Najłatwiej zauważyć nieco „czystsze” krawędzie między jasnymi i ciemnymi obszarami oraz krawędzie między dwoma kolorami o podobnej lub różnej luminancji. Nie ma zmiany w kolorze ani pozornej rozdzielczości, ale te nieco ostrzejsze krawędzie sprawiają, że obrazy wyglądają na bardziej wyraźne, bez sztuczności lub przesadnego podkreślenia. Fakt, że kable światłowodowe Silver Sphere 48 i Stellar 48 działały z każdym urządzeniem, z którym je testowałem, od soundbarów po bardzo stare odtwarzacze Blu-ray i nawet stary telewizor plazmowy 720p, był bardzo doceniony po moich doświadczeniach z innymi kablami HDMI 48 GHz, które miały kaprysy co do tego, z którymi urządzeniami będą współpracować. Gorąco polecam do systemów, w których celem jest osiągnięcie najwyższej wydajności, czy to w konfiguracji DIY, czy w instalacjach profesjonalnych. WSR