Infolinia telefon  607 615 717   Strefa Pro

JBL SYNTHESIS SCL-3 Dwudrożna kolumna surround/LCR, montaż ścienny lub sufitowy Zalecana moc wzmacniacza: 200 W RMS.

  • 17 999,00 zł
  • Płatność gotówką - pobranie, Płatność przelewem, eRaty Santander Consumer Banku online (nawet w 15 min.!), Credit Agricole Raty, eRaty Santander Consumer Bank, Leasing
  • Sprawdź raty
  • Oblicz_raty_duckblue

 

Głośnik dwudrożny do montażu w ścianie o średnicy 5,25 cala (130 mm)

 

SCL-3 to niestandardowy głośnik do montażu w ścianie, zaprojektowany głównie do użytku jako kanał LCR za ekranami projekcyjnymi lub jako kanał wysokościowy w aplikacjach sufitowych. Wyposażony jest w opatentowany przez JBL przetwornik ściskowy 2409H o średnicy 1 cala (25 mm) połączony z rogiem obrazowania wysokiej rozdzielczości (HDI™). Podwójne 5,25-calowe (130 mm) zaawansowane stożki z aluminium o ramie odlewanym zapewniają szczegółową i dynamiczną odpowiedź przy niskim zniekształceniu. Zintegrowana obudowa z MDF została zaprojektowana do instalacji w standardowej konstrukcji drewnianej 2x6, a wewnętrzne połączenia umożliwiają bi-wire lub bi-amplifikację w zaawansowanych instalacjach. SCL-3 jest idealny do stosowania w pomieszczeniach o średnich i dużych rozmiarach.

 

Dźwięk JBL: Dziedzictwo Doskonałości


Głośniki JBL są wyborem profesjonalistów od muzyki i filmu od ponad 70 lat; są one za ekranami ponad 50 procent wszystkich kin i wiszą w miejscach koncertowych na całym świecie. Wiele Twoich ulubionych piosenek i ścieżek dźwiękowych filmów było miksowanych lub masterowanych na głośnikach JBL. Ale nie musisz być profesjonalistą z branży nagraniowej, aby przynieść dźwięk JBL do domu. Nasze systemy domowe wykorzystują technologie, materiały i techniki produkcyjne opracowane dla profesjonalnych głośników.

 

Głośniki SCL-3 do montażu w ścianie/suficie


Część gamy Głośników Niestandardowych JBL Synthesis, SCL-3 oferuje najwyższy poziom wydajności akustycznej dostępny w głośniku do montażu wpuszczanego. Korzystając z opatentowanej technologii przetwornika ściskowego D2 firmy JBL Professional, SCL-3 jest zdolny do dostarczania bardzo wysokiej dynamiki przy wyjątkowo niskim zniekształceniu dla klarowności i zrozumiałości przy praktycznie dowolnym poziomie głośności. Przetwornik ściskowy 2409H używany w SCL-3 jest połączony z opatentowanym przez JBL falowodem High-Definition Imaging (HDI™) dla wyjątkowo jednolitego i przewidywalnego pokrycia obszaru - eliminując konieczność kątowania lub kierowania głośników podczas instalacji. Niskie częstotliwości są dostarczane przez dwa potężne głośniki niskotonowe o ramie odlewanym, zaawansowanej matrycy aluminiowej, działające wspólnie z dołączoną obudową MDF dla stałej wydajności i minimalnej ingerencji dźwiękowej w sąsiednie przestrzenie. Komponenty sieciowe premium, możliwość bi-wire i bi-amp, elastyczne zastosowania montażowe oraz siatkę magnetycznie zamocowaną bez ramki pozostawiają żadnych szczegółów niezauważonych. SCL-3 jest idealnym rozwiązaniem do zastosowań LCR, surround lub kanału wysokościowego do montażu w ścianie jako część systemu kina domowego JBL Synthesis.

 

 

 

 

 

 

Dane techniczne:

Typ głośnika: 2-drożny do montażu w ścianie/suficie
Transduktor niskotonowy: Podwójne głośniki o średnicy 5.25" (130mm) z odlewaną ramą, zaawansowane stożki z matrycy aluminium
Transduktor średnio/wysokotonowy: Przetwornik ściskowy 2409H pochodzący z technologii D2, 1" (25mm), membrana pierścieniowa z Teonex®
Maksymalna zalecana moc wzmacniacza: 300 watów RMS
Pasmo przenoszenia (-6dB na osi): 65Hz – 33kHz
Obszar pokrycia (-6dB @ 20kHz): 90 x 60 stopni (poziomo x pionowo)
Obszar pokrycia (-6dB @ 10kHz): 110 x 90 stopni (poziomo x pionowo)
Czułość (2.83V @ 1m): 91dB
Nominalna impedancja: 6 Ohm
Częstotliwości crossovera: 1.3kHz
Typ obudowy: Uszczelniona do montażu w ścianie z dołączoną obudową tylną
Wejścia: Podwójne, pozłacane zaciski pięciokanałowe
Wymiary z siatką (Wys. x Szer.): 16.45" x 16.45" (418mm x 418mm)
Wymiary wycięcia z obudową tylną (Wys. x Szer.): 14.2" x 14.2" (360mm x 360mm)
Głębokość montażu z obudową tylną: 5.8" (147mm)
Waga: 24.3 lb (11.02kg)
Wykończenie: Matowa czerń z białą siatką malowalną

 

Zastosowanie:

 

ROZMIESZCZENIE GŁOŚNIKÓW


Prawidłowe pozycjonowanie głośników jest kluczowe dla osiągnięcia odpowiedniej jakości dźwięku w systemie kina domowego. Prosimy o zapoznanie się z poniższym rozdziałem w celu uzyskania wskazówek dotyczących prawidłowego i optymalnego rozmieszczenia.

 

GŁOŚNIKI LEWY I PRAWY


Jeśli zakupiłeś system kina domowego Synthesis, modele SCL-3 lub SCL-4 mogą pełnić rolę głośników głównych przednich lewych i prawych. Ponieważ zostały one zaprojektowane w celu zapewnienia jednolitego pokrycia i maksymalnej dystrybucji dźwięku, powinny być umieszczone tak, aby środek głośników znajdował się na ekranie na takiej samej wysokości co aktorzy, co ułatwi wrażenie, że głosy aktorów pochodzą bezpośrednio z ich obrazów na ekranie. Idealnie głośniki będą umieszczone około 60 stopni od siebie, patrząc z pozycji odsłuchu, tak aby odległość między głośnikami była taka sama, jak odległość każdego głośnika od słuchacza (Rysunek 1). Choć ich obszar pokrycia akustycznego pozwala na montaż systemów w dowolnej z czterech możliwych orientacji tam, gdzie jest to konieczne (róg umieszczony powyżej, poniżej lub po bokach głośników niskotonowych), preferowaną orientacją jest róg umieszczony powyżej głośników niskotonowych. Będzie to silnie zależało od wysokości miejsca montażu i granic pomieszczenia.

 

 

 

GŁOŚNIKI KANAŁU ŚRODKOWEGO LCR

SCL-4: Jeśli zakupiłeś model SCL-4 na pozycję centralną, upewnij się, że montujesz go pionowo (rogowe góra lub dół) podczas instalacji, aby wykorzystać jego charakterystyki dystrybucji dźwięku. Jeśli zamontujesz go poziomo, nie zapewni optymalnego wzorca dystrybucji dźwięku w płaszczyźnie poziomej. Jeśli głośnik jest używany z perforowanym ekranem projekcyjnym, powinien być zamontowany za środkiem ekranu z osią poziomą "środka" wyrównaną jak najbliżej osi środka głośników kanału Lewego i Prawego 

 

 

 

 

Jeśli w instalacji używany jest niewyspecjalizowany ekran projekcyjny, wyświetlacz plazmowy lub inne urządzenie wideo, bardziej kompaktową alternatywą będzie model SCL-3. W przeciwnym razie model SCL-4 nadal może być używany w orientacji pionowej i zamontowany bezpośrednio poniżej i jak najbliżej wyświetlacza wideo (Zobacz Rysunek 3). W obu przypadkach jednak głośniki kanałów lewego i prawego mogą wymagać nieznacznego obniżenia, aby zminimalizować różnicę pionowej pozycji. Odwrotna metoda montażu również będzie działać (głośnik kanału środkowego umieszczony nad ekranem lub wyświetlaczem wideo).

 

 

 

 

GŁOŚNIKI AMBIENT SURROUND


Chociaż od wielu lat powszechnym było stosowanie wielu głośników surround w komercyjnych kinach, do niedawna tradycyjna konfiguracja kina domowego zakładała 5.1 kanałów. Nowe formaty dźwięku przestrzennego, które pojawiają się w sprzęcie audio dla konsumentów, wymagają teraz bardziej skomplikowanych systemów 6.1 i 7.1 kanałów, obejmując lokalizacje kanałów wysokościowych. Zalet stosowania dodatkowych głośników jest wiele. Dodatkowe kanały umożliwiają bardziej wszechstronne wykorzystanie kierunkowości dla bardziej dokładnej prezentacji dźwięku przestrzennego. Ponadto, wyższy ogólny poziom ciśnienia akustycznego można osiągnąć przy mniejszym zużyciu energii przez pojedynczy głośnik. Miejsce umieszczenia głośników surround pozostaje kluczowe.

 

SYSTEMY 5.1-KANAŁOWE


Systemy SCL-3 i SCL-4 używane jako głośniki ambient surround działają optymalnie, jeśli są umieszczone nie bliżej ekranu niż pierwszy rząd krzeseł do oglądania. Jeśli są dwa rzędy krzeseł, głośniki te powinny być umieszczone między nimi. Głośniki ambient surround powinny być umieszczone wyżej niż obszar siedzenia, co najmniej 2 stopy powyżej (siedzącej) wysokości uszu . Preferowaną metodą montażu głośników ambient surround jest umieszczenie ich bezpośrednio w bocznych ścianach. Pozwala to każdemu głośnikowi promieniować zarówno do przodu, jak i do tyłu pomieszczenia oraz odbijać się od bocznych ścian. Istnieją kilka sytuacji, w których głośniki ambient surround będą działać lepiej, jeśli zamontowane są w suficie, a nie w ścianach. Jeśli jedna lub obie ściany są "akustycznie martwe", ze względu na obecność otworów, tkanin, mebli lub innych absorpcji, konieczne może być obrócenie głośników ambient na bok i, zamiast montować je w orientacji pionowej, zamontowanie ich z rogiem skierowanym w stronę obszaru słuchania.

 

 

 

SYSTEMY 6.1-KANAŁOWE


System 6.1-kanałowy można traktować jako system 5.1-kanałowy z dodatkowym głośnikiem środkowym tylnym umieszczonym w połowie drogi między dwoma głośnikami surround, a dalej w tyle niż głośniki surround. Powinien być umieszczony na tej samej wysokości co głośniki boczne surround (Rysunek 7).

 

 

SYSTEMY 7.1-KANAŁOWE


W systemie 7.1-kanałowym dodaje się dwa dodatkowe głośniki do wypełnienia tylnej przestrzeni, oprócz głośników surround w systemie 5.1-kanałowym. Dwa dodatkowe głośniki są umieszczane na ścianie tylnej lub blisko ściany tylnej w suficie (Rysunek 8).