Od roku 1887, kiedy to firma Yamaha (później Nippon Gakki Ltd.) zaczęła produkować organy piszczałkowe, jej nieprzerwany wzrost doprowadził do tego, iż stała się największym na świecie producentem instrumentów muzycznych, ale również wiodącym i liczącym się wytwórcą sprzętu audio/video, półprzewodników i innych produktów z branży komputerowej, wyrobów sportowych, urządzeń gospodarstwa domowego i mebli, wyrobów metalurgicznych, maszyn i narzędzi oraz robotów przemysłowych.
W chwili obecnej firma posiada 44 oddziały i biura na rynkach światowych, nie licząc dziesiątek firm zależnych w samej Japonii.
Dodatkowo, w posiadaniu firmy znajduje się szereg ośrodków w samej Japonii, które pozwalają klientom z sensem wykorzystać czas wolny i oddać się rozrywkom kulturalnym. Yamaha dysponuje również ośrodkiem muzycznym, stwarzającym możliwości prezentacji i tworzącym środowisko dla rozwoju różnorodnych przedsięwzięć z zakresu muzyki.
Rok 1966, to czas powstania Yamaha Music Foundation. Od tamtej pory Fundacja rozwinęła szereg inicjatyw związanych z muzyką o zasięgu światowym, jak chociażby Szkoły Muzyczne YAMAHA czy Junior Original Concert. Silne zaangażowanie w promowanie i wspieranie edukcji muzycznej oraz szeroko pojęta popularyzacja muzyki jest jednym najbardziej widocznych elementów wyróżniających firmę spośród konkurencji.
Firma od zawsze dążyła i dąży do kreowania produktów i usług, które dają zadowolenie i spełniają oczekiwania wielu ludzi na całym świecie. Wyroby firmy Yamaha są rozpoznawalne we wszystkich krajach dzięki znakomitej jakości, technologii, wzornictwu oraz ukierunkowaniu na potrzeby klientów. Marka Yamaha towarzyszy w pracy i odpoczynku olbrzymiej liczbie profesjonalistów, instytucjom, ludziom biznesu oraz zwykłym konsumentom.
Filozofia firmy określona jest przez potrzeby klientów, dzięki czemu powstają wyjątkowe produkty i usługi, jak również kontynuowana jest ekspansja w istniejących obszarach i kreowanie nowych rynków. W zgodzie z filozofią firmy pozostają także wieloletnie inwestycje w rozwój i badania, poszukiwanie coraz lepszych rozwiązań obsługi posprzedażnej klientów, a także zachowanie ciągłego wzrostu poprzez dywersyfikację działań.
Podstawowym celem firmy jest takie działanie na rzecz klientów, aby stale wzbogacać i podnosić poziom życia ludzi na całym świecie.