607 615 717 Strefa Pro
607 615 717 Strefa ProJeśli masz wątpliwości lub trudności w podjęciu decyzji, możesz skorzystać z pomocy naszych specjalistów, którzy z przyjemnością pomogą Ci znaleźć najlepsze rozwiązanie. Nie wahaj się skontaktować z nami, aby uzyskać profesjonalną i indywidualną pomoc. Do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 09:00 - 17:00
Seria JBL Studio 2 Architectural to najwyższa klasa wśród głośników instalacyjnych. Zastosowanie membrany PolyPlas w przetworniku niskotonowym, tweetera CMMD Lite oraz zaawansowanej zwrotnicy zapewnia niskie zniekształcenia i precyzyjne odwzorowanie dźwięku. Obrotowy tweeter z regulacją poziomu umożliwia dopasowanie brzmienia do akustyki każdego pomieszczenia.
Autorski falowód JBL High Definition Imaging (HDI) gwarantuje równomierne wypełnienie przestrzeni dźwiękiem o jakości kinowej – niezależnie od miejsca instalacji, nawet na dużej wysokości czy poza osią odsłuchu.

Seria JBL Studio 2 Architectural oferuje niemal niewidoczny, malowany, bezramkowy profil zero-bezel, dzięki czemu głośniki wtapiają się w otoczenie. Solidna konstrukcja wykorzystuje uchwyt XL-2, przystosowany do montażu w ścianach i sufitach o grubości do 2 cali.
Cała linia została zaprojektowana tak, aby idealnie współgrać z nagradzaną serią głośników komponentowych JBL Studio 2, tworząc kompletne rozwiązanie do systemów kina domowego oraz wielostrefowego nagłośnienia domu.

Technologia falowodu High Definition Imaging (HDI) czerpie z rozwiązań stosowanych w referencyjnych monitorach JBL M2. Komputerowo zoptymalizowane rozmieszczenie przetworników oraz ich integracja z siecią zwrotnicy zapewniają idealne brzmienie i realistyczną scenę dźwiękową w całym pomieszczeniu, niezależnie od położenia głośników. Skuteczność akustyczna potwierdzona rygorystycznymi testami i praktyczną oceną.
Głośniki stają się niemal niewidoczne, harmonijnie wkomponowując się w ściany lub sufit. To rozwiązanie, które docenią zarówno audiofile, jak i projektanci wnętrz. Maskownica może być malowana, dzięki czemu głośnik dopasowuje się do dowolnej aranżacji i konfiguracji. Zaprojektowane z myślą o instalacjach customowych, gdzie liczy się spójność dźwiękowa i wizualna.
Solidna i niezawodna konstrukcja umożliwia łatwy montaż w ścianach o grubości do 2 cali. Specjalnie zaprojektowany mechanizm mocujący minimalizuje wibracje niezależnie od formy instalacji. Rozwiązanie znacznie przewyższa standardowe uchwyty o grubości 1,5 cala.
Ruchome tweetery pozwalają skierować dźwięk dokładnie w miejsce odsłuchu. Dzięki temu głośniki mogą być montowane niemal wszędzie, również wysoko na ścianach lub w suficie, a ich ustawienie można dopasować do preferencji słuchacza. To szczyt przemyślanej konstrukcji akustycznej i precyzyjnego obrazowania sceny.
Możliwość dostrojenia brzmienia wysokich częstotliwości w zakresie do ±3 dB pozwala dopasować dźwięk do akustyki pomieszczenia i osobistych preferencji. Ułatwia to pełne zanurzenie się w odsłuchu i dopracowanie najdrobniejszych detali.
Głośnik • Maskownica magnetyczna • Instrukcja obsługi • Szablon montażowy • Karta gwarancyjna

Impedancja nominalna: 8 Ohm
Zalecana moc wzmacniacza: 80 W
Pasmo przenoszenia: 38 Hz – 20 kHz
Czułość: 86 dB
Przetworniki: 165 mm (6,5") Polyplas – niskotonowy; dwa 19 mm (3/4") CMMD – wysokotonowe, obrotowe
Regulacja poziomu wysokich tonów
Podwójny obrotowy głośnik wysokotonowy (tryb stereo z jednego głośnika)
Wsporniki instalacyjne Superior XL-2
Magnetyczna, prawie niewidoczna maskownica
Wymiary wycięcia: 203 mm
Wymiary maskownicy: 231 mm
Głębokość montażu: 119 mm
Brzmienie inspirowane monitorem referencyjnym JBL M2

W systemach nagłośnienia ogólnego głośniki należy rozmieścić możliwie równomiernie, aby dźwięk wypełniał cały obszar w jednolity sposób.
Lewy i prawy głośnik warto ustawić w zbliżonej odległości od głównych miejsc odsłuchu, co poprawi równowagę tonalną.
Aby uniknąć tak zwanych „gorących punktów”, czyli miejsc, w których dźwięk jest zbyt głośny, lepiej zastosować większą liczbę głośników grających ciszej zamiast kilku mocno obciążonych.
Lewy i prawy głośnik należy ustawić w tej samej lub jak najbardziej zbliżonej odległości od głównej strefy odsłuchowej. Oba głośniki powinny znajdować się również w podobnej odległości od najbliższej ściany, aby uzyskać stabilną i precyzyjną scenę stereo.

Głośniki przednie – lewy, centralny i prawy – powinny być możliwie najlepiej wyśrodkowane względem ekranu.
Zaleca się, aby znajdowały się bliżej ekranu niż strefy odsłuchu. Przykładowo: jeśli ekran jest oddalony o 3 metry od miejsca słuchania, głośniki przednie powinny znajdować się około 1,8 metra lub dalej od tego punktu.
Lewy i prawy głośnik przedni należy umieścić stosunkowo blisko bocznych krawędzi ekranu. Dla ekranu 50 cali (1,2 m) odległość między głośnikami nie powinna przekraczać 2 metrów.
Głośnik centralny należy ustawić dokładnie w osi ekranu, aby dialogi były precyzyjnie lokalizowane.
Głośniki surround powinny być umieszczone możliwie daleko od głównego miejsca odsłuchu, jednak nie bliżej niż 0,6 metra od bocznych i tylnych ścian, aby uniknąć nadmiernych odbić i zachować naturalne rozproszenie dźwięku.
W systemie 5.1 głośniki surround (lewy i prawy) powinny być ustawione bezpośrednio po bokach głównego miejsca odsłuchu lub maksymalnie do 10 stopni za nim. Takie rozmieszczenie zapewnia naturalne otoczenie dźwiękiem i właściwy efekt przestrzenny.

W systemie 7.1 głośniki surround (lewy i prawy) należy ustawić dokładnie po bokach głównego miejsca odsłuchu lub maksymalnie do 10 stopni za nim.
Tylne głośniki surround powinny być rozmieszczone symetrycznie względem strefy odsłuchowej i umieszczone możliwie daleko za słuchaczem, jednak nie bliżej niż 0,6 metra od bocznych i tylnej ściany. Pozwala to uzyskać równomierne wypełnienie przestrzeni i właściwy efekt przestrzenny.

Głośnik wysokotonowy o regulowanym kącie
Modele sufitowe JBL Studio 2 pozwalają na regulację kąta pracy głośnika wysokotonowego. Aby zmienić ustawienie, należy delikatnie nacisnąć zewnętrzny pierścień tweetera, zgodnie z ilustracją w instrukcji. Trzeba uważać, aby nie dotknąć membrany ani zawieszenia głośnika.

Regulacja wysokich tonów umożliwia precyzyjne dopasowanie brzmienia do akustyki pomieszczenia. Przełącznik oferuje trzy pozycje:
Zwiększenie poziomu wysokich tonów. Zalecane w pomieszczeniach z dużą ilością materiałów pochłaniających dźwięk, takich jak grube dywany, zasłony czy tapicerowane meble.
0 Poziom neutralny. To ustawienie sprawdzi się w większości instalacji.

Informacje o bezpieczeństwie produktu
Informacje o producencie